Algemene voorwaarden
BE0804.266.689 ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN
HET BEDRIJF:
Altmanner bv
Gwijde van Dampierrestraat 3
BE-8820 Torhout
Tel: +32 468 512 347
info@altmanner.be
BE0804.266.689
RPR Ondernemingsrechtbank Gent – afdeling Oostende
Algemene Voorwaarden
1. B2B verkoop.
1. Altmanner verkoopt alleen aan bedrijven, zelfstandigen en uitzonderlijk vzw’s en andere organisaaties, met een ondernemingsnummer.
2. Een bestelling kan enkel gebeuren via de webshop: https://www.altmanner.be en annulering van de bestelling is niet mogelijk eens deze via de webshop afgerond is.
3. De webshop van Altmanner, een bv met maatschappelijke zetel te Gwijde van Dampierrestraat 3, 8820, Torhout, België, EU, BTW BE 0804.266.689, RPR Ondernemingsrechtbank Gent – afdeling Oostende, hierna ‘Altmanner’ of ‘HET BEDRIJF’ biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.
4. Onderhavige Algemene Voorwaarden (“Voorwaarden”) zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze webshop, ttz webwinkel, ttz e-commerce website (“Klant”). Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van Altmanner moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door Altmanner bv aanvaard zijn.
5. Prijzen zijn vermeld in EURO (€).
6. Gezien Altmanner bv uitsluitend verkoopt aan bedrijven, zogenaamd B2B, worden prijzen weergegeven exclusief BTW.
7. Er worden per item afzonderlijk leverings- en administratiekosten aangerekend; dit wordt apart vermeld.
8. De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
2. Goederen/diensten worden in principe geleverd binnen de vermelde termijn.
1. Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Altmanner bv niet. Altmanner bv is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie betreft, slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Altmanner bv is in geen geval aansprakelijk voor manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.
2. Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst. Dit kan via de Chat op de website, of via e-mail, of via het contactformulier op de website, of telefonisch.
3. Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Altmanner bv. Altmanner bv kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
4. Goederen blijven de eigendom van de verkoper tot volledige betaling van hoofdsom, kosten en interesten.
5. Niettemin zullen de risico’s van het verlies of de vernietiging van het verkochte goed integraal worden gedragen door de koper vanaf het moment van de levering van het goed.
6. Online aankopen, stap voor stap.
1. Stap 1: Open een Account bij Altmanner bv.
2. Om gebruik te kunnen maken van onze Diensten, moet u als Klant een Account openen en uw gegevens invullen zoals wordt gevraagd via het formulier om u als Klant te registreren.
3. Informatie moet juist zijn. Alle informatie die u aan ons verstrekt, moet te allen tijde volledig, nauwkeurig en waarheidsgetrouw zijn. U, als Klant, moet deze informatie bijwerken wanneer deze verandert. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor het financiële verlies dat voortvloeit uit uw nalatigheid om dit te doen. Wij kunnen u te allen tijde vragen de juistheid van uw informatie te bevestigen en/of aanvullende bewijsstukken te verstrekken.
4. Transacties voor eigen rekening. Alle activiteiten onder een Altmanner Account worden beschouwd als activiteiten uitgevoerd door de geregistreerde gebruiker. U zult de Diensten alleen gebruiken om transacties te verrichten voor eigen rekening en niet namens een andere persoon of entiteit.
5. Stap 2: bekijk de producten, en wanneer u een product wil kopen, klik op de bestelknop bij het product. Dit product wordt dan toegevoegd aan uw bestellijst, het zogenaamde winkelmandje. Dit biedt een duidelijk overzicht van alle producten op uw bestellijst en hun prijzen.
6. Stap 3: Wanneer u alle producten toegevoegd hebt aan uw bestellijst, dan kiest u voor Bestellen en bevestigt of wijzigt u gegevens zoals leveringsadres en betaalwijze. Het is namelijk mogelijk om dropshipping te doen. Verder hebt u keuze uit meerdere betaalmiddelen online.
7. Betaalmiddelen keuze via payment service provider:
1. Bancontact
2. KBC/CBC Payment Button
3. Belfius Direct Net
4. Kredietkaart (Mastercard, Visa)
5. Paypal
6. Apple Pay
7. Klarna/Sofort Banking
8. Overschrijving via bankrekening (Let op: goederen worden pas verstuurd eens het geld op onze rekening staat).
8. Wanneer goederen bij ons in de lokale stock zijn, worden deze de dag na bestelling verstuurd via een zogenaamde pakjes koerierdienst, zoals bijvoorbeeld PostNL, FedEx, DHL, UPS, DPD, bPost. Altmanner bv kiest zelf de koerierdienst en is niet gelimiteerd tot voorgaande opsomming van voorbeelden. Bij goederen die aanwezig zijn in externe stock bij leveranciers, kan dit enkele dagen langer duren.
9. De kosten voor de levering worden steeds duidelijk vermeld voor de bestelling en zijn afhankelijk van de afmetingen van het pakket en het gewicht, evenals het adres voor levering.
10. Let op: Altmanner bv levert standaard enkel in België en Nederland en de vermelde tarieven zijn geldig voor deze landen. Voor uitzonderlijke levering naar andere landen dient contact opgenomen te worden met Altmanner bv en zal een specifieke vervoersregeling met een specifieke kostprijs overeengekomen worden, die te betalen is voor verzending van de goederen door de klant, of er kan beslist worden door Altmanner bv om niet te leveren naar dat land, zonder dat hiertoe motivatie nodig is.
11. Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen steeds aan de woonplaats van de Klant geleverd ten laatste binnen de 60 dagen na ontvangst van de bestelling.
3. De koper dient te zorgen dat de diensten en/of de goederen door de verkoper op een normale manier kunnen geleverd worden door het koeriersbedrijf.
1. Onder meer door te zorgen voor de bereikbaarheid van de leveringsplaats.
2. Indien hieraan niet is voldaan is de koper ertoe gehouden alle schade, met inbegrip van de wachturen, bewaringskosten en kosten voor het behoud van de zaak, in hoofde van de verkoper te vergoeden.
3. Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door de Altmanner bv was geboden.
4. De koper dient de geleverde goederen/diensten onmiddellijk na te zien.
1. Eventuele gebreken moeten zo snel mogelijk en ten laatste 7 kalenderdagen na de levering door middel van een aangetekend schrijven aan de verkoper worden gemeld.
2. Na die termijn staat de verkoper enkel nog in voor verborgen gebreken die de zaak ongeschikt maken voor het gebruik waartoe ze bestemd zijn, voor zover de goederen inmiddels niet werden verwerkt en voor zover de verkoper de gebreken kende of behoorde te kennen.
3. De koper verwittigt de verkoper uiterlijk binnen de 7 kalenderdagen, na het ontdekken van het verborgen gebrek, van het bestaan van het verborgen gebrek door middel van een aangetekend schrijven met een gedetailleerde beschrijving van het gebrek.
4. Klachten wegens verborgen gebreken schorten de betalingsverplichting in hoofde van de koper niet op.
5. Met uitzondering van hetgeen is omschreven in het vorige artikel, is de verkoper niet gehouden tot welke schadevergoeding dan ook, die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van door ons geleverde of verkochte goederen, behalve in geval van zware fout of opzet.
1. De aansprakelijkheid van de verkoper is alleszins beperkt tot de factuurwaarde van de geleverde goederen/diensten.
2. In geen geval kan de verkoper worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, doch niet beperkt tot, verlies van inkomsten, verlies van contracten, kapitaalkosten, beperking van rendement of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de koper als aan derden.
3. De verkoper draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de fout van aangestelden, zelfs niet in geval van opzet of zware fout.
4. De koper dient in dat laatste geval de aangestelde rechtstreeks aan te spreken.
6. Behoudens uitdrukkelijk een schriftelijke andere afspraak, is de factuur contant betaalbaar voordat de goederen kunnen vertrekken uit het magazijn naar de klant toe.
1. In geval van wanbetaling van het geheel of een gedeelte van de prijs, zal het openstaande bedrag van rechtswege en zonder dat enige ingebrekestelling nodig is, worden verhoogd met een jaarlijkse intrest van 12% en een forfaitaire vergoeding van 10 %, met een minimum van 250 EUR.
2. Elke wanbetaling brengt de opeisbaarheid mee van de openstaande facturen en geeft de verkoper het recht, na ingebrekestelling, hetzij eventuele toekomstige leveringen op te schorten, hetzij de overeenkomst te ontbinden, onverminderd het recht op schadevergoeding.
7. Wanneer de koper zijn contractuele verplichtingen niet nakomt, heeft de verkoper het recht om, na ingebrekestelling, hetzij haar verplichtingen op te schorten, hetzij de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, indien op de ingebrekestelling geen of geen nuttig gevolg wordt gegeven binnen de acht werkdagen, onverminderd het recht op schadevergoeding.
8. GARANTIE. De garantie wordt bepaald per product.
1. Wanneer geen specifieke garantie vermeld is bij het product, is de product garantie standaard 1 jaar, ttz 12 maanden vanaf datum van verzending.
2. Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.
3. Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de Klant op adres zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met de Altmanner bv klantendienst om een RMA nummer en document te bekomen, en dan het artikel terug te bezorgen aan Altmanner bv samen met een copy van het document ingesloten bij het product.
4. Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant het bedrijf Altmanner bv zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 7 dagen na de gedane vaststelling ervan door de Klant, te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.
5. De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.
9. Privacy
1. De verantwoordelijke voor de verwerking, Altmanner bv, respecteert de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Belgische Privacywet van 30 juli 2018, ook GDPR regelgeving genoemd..
2. De door contactpersoon van Klant meegedeelde persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden voor volgende doeleinden:
1. de uitvoering van de afgesloten overeenkomst,
2. het verwerken van de bestelling,
3. versturen van nieuwsbrieven,
4. reclame- en/of marketingdoeleinden.
3. De rechtsgronden zijn:
1. de uitvoering van de overeenkomst,
2. de toestemming,
3. het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen
4. en het gerechtvaardigd belang de onderneming
4. U beschikt over een wettelijk recht op inzage en eventuele correctie, aanvulling of verwijdering van uw persoonsgegevens. U mag in een aantal gevallen opgesomd in de AVG ook vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken.
5. U kan zich eveneens verzetten tegen de verwerking van uw persoonsgegevens als u daar ernstige en legitieme redenen voor heeft die onze noodzaak om uw gegevens te verwerken, overstijgen.
6. Via een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag aan Altmanner bv, Gwijde van Dampierrestraat 3, 8820, Torhout, Belgie, EU, info@altmanner.be, kan u gratis uw persoonsgegevens in digitale en leesbare vorm opvragen en/of aan andere verantwoordelijken over laten dragen. Voor zover onze verwerking gebaseerd is op uw voorafgaande toestemming, heeft u het recht om die toestemming in te trekken.
7. Om zeker te zijn dat we dit correct doen vergt dit uw vlotte medewerking wanneer Altmanner bv enkele additionele vragen stelt en/of documenten vraagt ter controle van de legitimiteit.
8. In geval van gebruik van gegevens voor direct marketing: U kan zich kosteloos verzetten tegen het gebruik van uw gegevens voor direct marketing en hoeft daarvoor geen reden op te geven.
9. Wij behandelen uw gegevens als vertrouwelijke informatie en zullen die niet doorgeven, verhuren of verkopen aan derden, met uitzondering de doorgifte van gegevens aan met ons samenwerkende bedrijven. Voorbeelden zijn:
1. om garantie te kunnen geven op producten, vergen sommige leveranciers de gegevens van de klant te ontvangen binnen de 7 dagen na verkoop van het product; de rechtsgrond is het correct kunnen uitvoeren van de overeenkomst, meer bepaald de garantiebepaling in de overeenkomst;
2. de facturatie gegevens worden doorgegeven in het boekhoudprogramma, inclusief de gegevens van de contactpersoon op de financiële documenten zoals de facturen. De rechtsgrond is het gerechtvaardigd belang van de onderneming;
3. logistieke bedrijven en pakjes koerierdiensten die deze gegevens nodig hebben om te kunnen leveren, ook hier is de rechtsgrond het correct kunnen uitvoeren van de overeenkomst evenals het gerechtvaardigd belang van de onderneming;
4. adminstratief en commercieel ondersteunende bedrijven, die de administratieve verwerking doen van de bestellingen, intern, en extern naar leveranciers voor de garantie te claimen, die de opvolging doen van de leveringen, die de opvolging doen van uw klantentevredenheid na ontvangst; die u informatie bezorgen over de werking, optionele mogelijkheden, …
5. technisch ondersteunende medewerkers die na ontvangst uw technische vragen verder helpen beantwoorden en eventuele technische kwesties die er zijn helpen oplossen, ook hier is de rechtsgrond het gerechtvaardigd belang van de onderneming.
10. Voor meer informatie, zie onze volledige Privacy Policy & Cookies Policy
10. Gebruik van cookies
1. Onze Website gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën. Dit helpt ons om u een betere gebruikerservaring te bieden wanneer u onze Website bezoekt en laat ons ook toe onze Website te optimaliseren. Zonder uw voorafgaande toestemming plaatsen wij uitsluitend de puur functionele cookies die noodzakelijk zijn om onze Website correct te laten werken. Voor alle andere cookies vragen wij eerst uw toestemming.
2. Bij uw eerste bezoek aan onze website wordt u gevraagd om onze cookies te aanvaarden. U kan nadien uw keuzes op elk ogenblik zelf beheren.
3. U kan uw internetbrowser zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd, dat u een waarschuwing ontvangt wanneer een cookie geïnstalleerd wordt of dat de cookies nadien van uw harde schijf worden verwijderd. Dit kan u doen via de instellingen van uw browser (via de help-functie). Hou er hierbij wel rekening mee dat bepaalde grafische elementen niet correct kunnen verschijnen, of dat u bepaalde applicaties niet zal kunnen gebruiken.
4. Voor meer informatie en voor een overzicht van alle cookies die onze website op uw apparaat plaatst, verwijzen we u naar onze Cookie Policy.
11. Aantasting geldigheid – niet-verzaking
1. Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.
2. Het nalaten op gelijk welk moment door Altmanner bv om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.
12. Al onze overeenkomsten worden beheerst door het Belgisch recht.
1. Als wederzijdse garantie en verbintenis tot snelle geschillenregeling door arbitrage, is de RAAD VOOR ARBITRAGE VZW belast met de aanstelling van scheidsrechters welke bevoegd zullen zijn elk geschil definitief te beslechten conform haar werkingsreglement, dat kosteloos kan bekomen worden bij de RAAD VOOR ARBITRAGE VZW, Leuvensesteenweg 613 te 1930 Zaventem (tel. 02/757.98.46 fax. 02/757.98.48 email info@raadvoorarbitrage.be) en gedownload van hun website: http://www.raadvoorarbitrage.be .
2. Deze clausule vervangt alle hiermee strijdige bevoegdheidsclausules.
13. De door HET BEDRIJF, de Partnerbedrijven en Medewerkers ontvangen of opgeslagen versie(s) van communicatie en administratie gelden als authentiek en dwingend bewijs, behoudens tegenbewijs te leveren door Opdrachtgever.
1. Onder “schriftelijk” valt in deze Voorwaarden ook communicatie per e-mail mits de identiteit van de afzender en integriteit van de inhoud voldoende vaststaat.
2. De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
14. Indien Opdrachtgever wordt overgenomen door een derde partij of indien Opdrachtgever een derde partij overneemt, meldt zij dit steeds onverwijld aan HET BEDRIJF nadat Opdrachtgever bekend is geworden met de overname.
15. HET BEDRIJF is gerechtigd haar rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst over te dragen aan een derde die de Dienst of de betreffende bedrijfsactiviteit van haar overneemt, zonder dat daarvoor instemming van Opdrachtgever nodig is.
16. Indien een bepaling uit de Overeenkomst nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele Overeenkomst aan.
1. Partijen van de Overeenkomst zullen voorts ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke Overeenkomst gestalte wordt gegeven.